Strony

niedziela, 25 stycznia 2015

Mapy Mentalne- jak tworzyć, do czego można wykorzystać

Polecam znakomite narzędzia do tworzenia map mentalnych -elektronicznych
  1. http://www.spicynodes.org/
  2. http://mind42.com/
  3. http://www.mindmeister.com/
  4. https://bubbl.us/
  5. http://www.mindomo.com/
  6. http://www.text2mindmap.com/

Moja mapy mentalne, stworzone na potrzeby kursu:


  1. http://mind42.com/public/36a8fbd2-f9f9-4e6f-8cc7-6eafc77fc421
  2. http://www.spicynodes.org/a/d4049f09fbf1fa889b836abbbf3bb9a8

Oto do czego mogą być wykorzystane mapy mentalne- zebrane pomysły kursantów przez naszego trenera Adama Stępińskiego:
- do pracy nad skojarzeniami,
- do kategoryzowania zagadnień/słownictwa,
- do pracy metodą "burzy mózgów",
- do definiowania pojęć, a później do ich prezentacji,
- do rozwiązywania problemów wychowawczych,
- do zaplanowania wycieczki,





- przy rozpracowywaniu jakiegoś tematu (wykorzystując kolory do kodowania dodatkowych informacji),
- przy podsumowaniu działu,
- do tworzenia "obrazu ogólnego" danego działu,
- do pracy projektowej (np. tworzenie harmonogramu projektu),
- do metody "drzewka decyzyjnego",
- do pracy nad złożonymi zagadnieniami,
- do wizualnego rozpisania projektu,
- do przyswajania tematycznego słownictwa,
- do zbierania najważniejszych informacji,
- jako podsumowanie zdobytych wiadomości,
- jako forma pracy w grupach,
- do tworzeni związków pomiędzy poszczególnymi dziedzinami (np. ortografią i słownictwem),
- do analizowania utworów literackich,
- do gromadzenia informacji (jako sposób na notowanie),
- do organizowania swojej pracy, czasu itp.,
- jako wprowadzenie do tematu,
- jako 'rozgrzewka' do lekcji,
- do rozwijania kreatywności poprzez kojarzenie faktów i pojęć,
- do rozwiązywania problemów wychowawczych,
- w trakcie lekcji powtórkowej,
- jako zadanie domowe,
- do systematyzowania wiedzy (grupowanie informacji i faktów),
- do przedstawienia różnych zakończeń historyjek,
- do pobudzania kreatywności poprzez np. wykonywanie prac plastycznych,
- do interpretacji tekstu poetyckiego,
- jako narzędzie przy pracy logopedycznej,
- do doskonalenia umiejętności współpracy pracując w grupach,
- jako narzędzie do doskonalenia umiejętności wychwytywania najważniejszych myśli i uczenia zwięzłości

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Twój komentarz czeka na zmoderowanie