Większości zjadaczy chleba po usłyszeniu tego typu hasła zaświeciła się lapmka pod pojęciem komputer, internet - i bardzo dobrze:) To jest właściwa droga, ale tak dokładniej o co chodzi??
polecam przeczytać znakomity wpis na blogu Pedagoga Do Zadań Specjalnych :)
Technologie informacyjno – komunikacyjne /pojęcie ogólne/
Uzbrojeni w wiedzę o TIK, możemy przejść do jej zastosowania podczas pisania naszego projektu planu awansu zawodowego;)
Ja zastosowałam TIK w następujących Kierunkach Rozwoju i Zadaniach na okres stażu:
Kierunek rozwoju:
Samodzielne lub przez
udział w różnych formach kształcenia ustawicznego pogłębianie swojej wiedzy i
umiejętności zawodowych
( § 7. ust 1.
pkt 2. )
Zadania:
Samodzielne pogłębianie wiedzy i
umiejętności zawodowych poprzez lekturę publikacji zwartej, periodyków
o tematyce pedagogicznej, psychologicznej i logopedycznej, a także czerpanych z portali, serwisów edukacyjnych i
innych publikacji internetowych
Kierunek rozwoju:
Poznawanie przepisów
dotyczących systemu oświaty. ( § 7. ust 1. pkt 3. )
Zadania:
Aktualizacja wiedzy poprzez
indywidualne studium prawa oświatowego poprzez studiowanie stron internetowych
MENiS
Kierunek rozwoju:
Umiejętność organizacji
i doskonalenia własnego warsztatu pracy, analizowania
i dokumentowania
własnych działań, a także oceniania skuteczności
i dokonywania stosownych
korekt w tym działaniu
(§ 7. ust 2. pkt 1. )
Publikowanie własnych
prac
- założenie i
prowadzenie własnego bloga internetowego o charakterze dydaktyczno- edukacyjnym
- opublikowanie planu
rozwoju zawodowego w Internecie
- Publikacja scenariuszy
zajęć i własnych pomocy dydaktycznych na portalach, serwisach, forach, blogach i stronach www o tematyce
edukacyjnej
Prowadzenie strony
internetowej przedszkola zawierającej dokumentację działań wychowawczo-
edukacyjnych
Kierunek rozwoju:
Umiejętność
wykorzystania w swojej pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej
(§ 7. ust 2. pkt 3. )
Zadania:
1. Opracowanie i wykonywanie środków
dydaktycznych w tym projektowanie,
wykonanie i używanie prezentacji multimedialnych, oraz prostych programów
komputerowych w pracy dydaktyczno- wychowawczej, stworzonych przy użyciu
zasobów internetowych i za pomocą różnorodnych programów komputerowych
2. Opracowanie
dokumentów, scenariuszy hospitacji, planów miesięcznych, przy użyciu zasobów
internetowych
3. Wykorzystanie w pracy
dydaktyczno- wychowawczej komputerowych programów edukacyjnych, edukacyjnych
portali i serwisów internetowych dla dzieci
4. Oddziaływanie na
środowisko zinformatyzowanych rodziców i nauczycieli poprzez komunikację
społeczną za pośrednictwem mediów informacyjnych, a także tworzenie i
wykorzystywanie komunikatów medialnych w pracy dydaktyczno-wychowawczej
5. Zaprojektowanie,
wykonanie i prowadzenie bloga internetowego zawierającego dokumentację wykorzystywania
w codziennej pracy technologii informacyjno- komunikacyjnej, oraz
wspomagającego analizę i rozbudowę mego warsztatu pracy, oraz oceniania
skuteczności
i dokonywania stosownych
korekt w tym działaniu
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Twój komentarz czeka na zmoderowanie