Oprócz codziennych czynności związanych z obowiązkami nauczyciela przedszkola których to nie będę tutaj z wiadomych przyczyn uwzględniała, moje dokonania wyglądają następująco:
Sierpień 2013
1. Ukończenie programu zajęć logorytmicznych i przedstawienie go na radzie pedagogicznej.
2. ( TIK) Stworzyłam 4 płyty składanki Audio CD korzystając z zasobów internetowych oraz programu Nero
- zestaw piosenek dla dzieci najmłodszych w tym potrzebne do zajęć logorytmicznych,
- składanka "Pląsy",
- wybór muzyki relaksacyjnej i klasycznej wspomagającej ukojenie nadwyrężonych nerwów maluszków na pierwsze dni pobytu w przedszkolu, oraz na czas relaksacji poobiedniej
- Zestaw utworów rekomendowanych przez Bati Strauss do zajęć jej metodą
- drzewo urodzinowe
- ( TIK) grafika wykonana komputerowo do kodeksu przedszkolaka wykorzystanie programu GIMP, Paint, Word, PowerPoint, oraz przygotowanie list obecności, wizytówek, list dzieci ze znaczkami do szatni, łazienki, kantorka
- zakup niezbędnych materiałów i stworzenie kompozycji kwiatowych na stoliki i biurko nauczycielek
Wrzesień 2013
- Zaprojektowanie i uszycie z własnych materiałów edukacyjnego węża spacerowo- gimnastycznego
- Zorganizowanie wyjazdu integracyjnego do "Stajni wiosenny Wiatr" - czekamy na rozwiązanie kwestii pogodowych i związanej z tym finalizacji
- Pozyskanie sponsorów ("Świt"- ścinki bawełniane, Select - ścinki papierów kolorowych i bloczki papierów białych do prac plastycznych i wprawek w cięciu, zgniataniu, oraz do sporządzania notatek, "Oskar" - pozyskanie podkładek do malowania i lepienia z plasteliny)
- ( TIK) Korzystając z zasobów internetowych oraz programów komputerowych ( Word, PowerPoint) przygotowałam zestaw rad dla rodziców na czas adaptacji dziecka w przedszkolu
- ( TIK) Korzystając z zasobów internetowych przygotowałam pomoce dydaktyczne do zajęć logopedycznych, logorytmicznych i codziennej pracy nauczyciela. Stworzyłam zbiór historyjek obrazkowych do ćwiczeń następstwa czasowego, których bardzo mi brakowało w codziennej pracy i podczas zajęć dodatkowych
- ( TIK) Opracowanie i przesłanie przez internet poprzez pocztę elektroniczną mamie zainteresowanej pracą pobudzającą rozwój mowy swego dziecka zestawu zabaw logopedycznych ( mama Krzysia Romaniuka)
- Opracowywanie scenariuszy i zbieranie materiałów do przeprowadzania zajęć logorytmicznych
- Metody aktywne stosowane w miesiącu wrześniu
- metoda Bati Strauss - zajęcia logorytmiczne
- symultaniczno- sekwencyjna metoda Jagody Cieszyńskiej z elementami czytania w zajęciach logopedycznych
- pedagogika zabawy oparte na zestawie utworów Klanza w tym zajęcia integrujące grupę
- werbo- tonalna w pracy z dzieckiem z opóźnionym rozwojem mowy ( Krzyś)
- metoda prof. Jadwigi Gałęskiej Tritt- umyzykalnianie najmłodszych ze szczególnym uwzględnieniem prawidłowej pozycji podczas fonacji i śpiewu
- metoda ruchu rozwijającego Weroniki Sherbourne podczas zajęć adaptacyjnych i integracyjnych
Witam, polecam mój blog "ABC kandydata na nauczyciela dyplomowanego" https://www.blogger.com/home i życzę powodzenia! Pozdrawiam:-)
OdpowiedzUsuń