Strony

poniedziałek, 23 września 2013

Sprawozdanie z przebiegu stażu

Za 3 lata gdy staż na nauczyciela mianowanego dobiegnie końca będę musiała napisać sprawozdanie ze stażu. Aby łatwiej było mi wówczas pozbierać wszystko co zrobiłam powolutku zbieram notuję wszystko w kalendarzu. Tutaj będzie mój notatnik wirtualny;)



Oprócz codziennych czynności związanych z obowiązkami nauczyciela przedszkola których to nie będę tutaj z wiadomych przyczyn uwzględniała, moje dokonania wyglądają następująco:

Sierpień 2013

1. Ukończenie programu zajęć logorytmicznych i przedstawienie go na radzie pedagogicznej.
2. ( TIK) Stworzyłam 4 płyty składanki Audio CD korzystając z zasobów internetowych oraz programu Nero
  •  zestaw piosenek dla dzieci najmłodszych w tym potrzebne do zajęć logorytmicznych, 
  • składanka "Pląsy", 
  • wybór muzyki relaksacyjnej i klasycznej wspomagającej ukojenie nadwyrężonych nerwów maluszków na pierwsze dni pobytu w przedszkolu, oraz na czas relaksacji poobiedniej
  • Zestaw utworów rekomendowanych przez Bati Strauss do zajęć jej metodą 
3. Przygotowanie dekoracji w sali przedszkolnej i pomocy dydaktycznych na zbliżające sie dni rozpoczęcie roku szkolnego 2013/2014 
  • drzewo urodzinowe
  • ( TIK) grafika wykonana komputerowo do kodeksu przedszkolaka  wykorzystanie programu GIMP, Paint, Word, PowerPoint, oraz przygotowanie list obecności, wizytówek, list dzieci ze znaczkami do szatni, łazienki, kantorka
  • zakup niezbędnych materiałów i stworzenie kompozycji kwiatowych na stoliki i biurko nauczycielek
Wrzesień 2013
    1. Zaprojektowanie i uszycie z własnych materiałów edukacyjnego węża spacerowo- gimnastycznego
    2. Zorganizowanie wyjazdu integracyjnego do "Stajni wiosenny Wiatr" - czekamy na rozwiązanie kwestii pogodowych i związanej z tym finalizacji
    3. Pozyskanie sponsorów ("Świt"- ścinki bawełniane, Select - ścinki papierów kolorowych i bloczki papierów białych do prac plastycznych i wprawek w cięciu, zgniataniu, oraz do sporządzania notatek, "Oskar" - pozyskanie podkładek do malowania i lepienia z plasteliny)
    4. ( TIK) Korzystając z zasobów internetowych oraz programów komputerowych ( Word, PowerPoint) przygotowałam zestaw rad dla rodziców na czas adaptacji dziecka w przedszkolu
    5. ( TIK) Korzystając z zasobów internetowych przygotowałam pomoce dydaktyczne do zajęć logopedycznych, logorytmicznych i codziennej pracy nauczyciela. Stworzyłam zbiór historyjek obrazkowych do ćwiczeń następstwa czasowego, których bardzo mi brakowało w codziennej pracy i podczas zajęć dodatkowych
    6. ( TIK) Opracowanie i przesłanie przez internet poprzez pocztę elektroniczną mamie zainteresowanej pracą pobudzającą rozwój mowy swego dziecka zestawu zabaw logopedycznych ( mama Krzysia Romaniuka)
    7. Opracowywanie scenariuszy i zbieranie materiałów do przeprowadzania zajęć logorytmicznych 
    ( w przyszłości nawiązanie współpracy)
    1. Metody aktywne stosowane w miesiącu wrześniu
      • metoda Bati Strauss - zajęcia logorytmiczne
      • symultaniczno- sekwencyjna metoda Jagody Cieszyńskiej  z elementami czytania w zajęciach logopedycznych 
      • pedagogika zabawy oparte na zestawie utworów Klanza  w tym zajęcia integrujące grupę
      • werbo- tonalna w pracy z dzieckiem z opóźnionym rozwojem mowy ( Krzyś)
      • metoda prof. Jadwigi Gałęskiej Tritt- umyzykalnianie najmłodszych ze szczególnym uwzględnieniem prawidłowej pozycji podczas fonacji i śpiewu
      • metoda ruchu rozwijającego Weroniki Sherbourne podczas zajęć adaptacyjnych i integracyjnych
    Październik 2013

    1 komentarz:

    1. Witam, polecam mój blog "ABC kandydata na nauczyciela dyplomowanego" https://www.blogger.com/home i życzę powodzenia! Pozdrawiam:-)

      OdpowiedzUsuń

    Twój komentarz czeka na zmoderowanie