niedziela, 7 lutego 2016

50 ZDAŃ - POWTARZAJ JE DZIECKU JAK NAJCZĘŚCIEJ

Bardzo często zdarza się, że okazując wsparcie, zadowolenie czy wiarę w dziecko ograniczamy się do najprostszego "dobrze", "bardzo dobre" lub "świetnie, brakuje nam precyzji wypowiedzi, tak niezbędnej do budującej informacji zwrotnej. Ekaterina Kes psycholog dziecięcy i rodzinny opracowała listę zdań, które znacząco poprawiają komunikację z dzieckiem. Wystarczy, że podczas codziennych zabaw i rozmów zaczerpniesz  ich esencję i wyrazisz emocje, odczucia swoimi zdaniami, a pobudzisz swoje dziecko do pięknego rozwoju, oraz wzrastania w poczuciu własnej wartości. 
 
OKAŻ WSPARCIE MÓWIĄC:
·         Wierzę w Ciebie!
·         Ufam Ci!
·         Szanuję Twoją decyzję.
·         To nie jest takie łatwe, ale wiem, że się Ci uda.
·         Robisz to dobrze.
·         Jak tego dokonałeś?
·         Pokaż mi jak to robisz!
·         Robisz to lepiej niż poprzednio. Jesteś w tym coraz lepszy!
·         Wydaje mi się, że robisz to dobrze.

DOCEŃ WYSIŁEK I WŁOŻONY TRUD:
·         Widzę, że pracowałeś ciężko, aby to osiągnąć.
·         Widzę, jak dużo wysiłku w to wkładasz. Trzymaj tak dalej!
·         Włożyłeś w to dużo pracy i dobrze Ci wyszło.
·         Podoba mi się, jak to robisz.
·         Ile czasu Ci to zajęło? Świetna robota!
·         Wiem, ile Ciebie to kosztowało.
·         Musiałeś to dobrze zaplanować, aby osiągnąć taki efekt.
·         Gratuluję! Twój wysiłek się opłacił.

OKAŻ RADOŚĆ ZE WSPÓLNIE SPĘDZONEGO CZASU:
·         Czas, który razem spędziliśmy jest dla mnie bardzo cenny.
·         Już nie mogę się doczekać, aż to powtórzymy.
·         Jesteś kimś bardzo interesującym.
·         Bardzo dobrze się z Tobą bawiłem!
·         Jestem szczęśliwy, gdy spędzamy razem czas.
·         Dobrze się czuję, gdy jesteś blisko.

ZANGAŻUJ W OPINIOWANIE:
·         Jak się Ci wydaje?
·         Dobrze się z tym czujesz?
·         Co Ci się w tym najbardziej podoba?
·         Co o tym myślisz?
·         Podoba się Tobie to jak wyszło?
·         Jak myślisz, wyszło lepiej niż poprzednim razem?
·         Jak się w związku z tym czujesz?

DOCEŃ POMOC I WKŁAD:
·         Dziękuję za pomoc przy…
·         Dziękuję za to, co zrobiłeś.
·         Dziękuję za Twoją pomoc.
·         Dziękuję, że mnie rozumiesz.
·         Bardzo mi pomagasz, jestem Ci wdzięczny.
·         Jesteś świetnym pomocnikiem!
·         Dzięki Twojej pomocy zajmie mi to mniej czasu.
·         Dzięki Twojej pomocy wszystko jest już posprzątane.

DOCEŃ TO CO WIDZISZ:
·         Wow! Ale czysty pokój!
·         Jak świetnie, że łóżko jest pościelone.
·         Jakich ładnych kolorów używasz.
·         Widzę, że się mocno wysiliłeś.
·         Sam tego dokonałeś! Gratuluję!

WYRAŹ EMOCJE:
·         Jestem szczęśliwy, gdy zostaję z Tobą w domu.
·         Myślę, że jesteśmy dobrym zespołem.
·         Lubię, gdy to mówisz.
·         Jestem szczęśliwy, że Ciebie mam.
·         Bardzo lubię robić to z Tobą.
·         Czuję się dobrze, gdy mi pomagasz.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Twój komentarz czeka na zmoderowanie