piątek, 23 sierpnia 2013

Technologie informacyjno – komunikacyjne TIK a awans zawodowy nauczyciela przedszkola

Każdy nauczyciel starajacy się o awans zawodowy, musi rozszerzać swoją wiedzę i umiejętności o TIK czyli Technologi informacyjno- komunikacyjne.
Większości zjadaczy chleba po usłyszeniu tego typu hasła zaświeciła się lapmka pod pojęciem komputer, internet - i bardzo dobrze:) To jest właściwa droga, ale tak dokładniej o co chodzi??
polecam przeczytać znakomity wpis na blogu Pedagoga Do Zadań Specjalnych :)

Technologie informacyjno – komunikacyjne /pojęcie ogólne/

Uzbrojeni w wiedzę o TIK, możemy przejść do jej zastosowania podczas pisania naszego projektu planu awansu zawodowego;)

Ja zastosowałam TIK w następujących Kierunkach Rozwoju i Zadaniach na okres stażu:


Kierunek rozwoju:
Samodzielne lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego pogłębianie swojej wiedzy i umiejętności zawodowych
 ( § 7. ust 1. pkt 2. )
Zadania:
Samodzielne pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych poprzez lekturę publikacji zwartej, periodyków
o tematyce pedagogicznej, psychologicznej i logopedycznej, a także  czerpanych z portali, serwisów edukacyjnych i innych publikacji internetowych

Kierunek rozwoju:
Poznawanie przepisów dotyczących systemu oświaty. ( § 7. ust 1. pkt 3. )
Zadania:
Aktualizacja wiedzy poprzez indywidualne studium prawa oświatowego poprzez studiowanie stron internetowych MENiS

Kierunek rozwoju:
Umiejętność organizacji i doskonalenia własnego warsztatu pracy, analizowania
i dokumentowania własnych działań, a także oceniania skuteczności
i dokonywania stosownych korekt w tym działaniu
(§ 7. ust 2. pkt 1. )
Zadania :

 Publikowanie własnych prac
- założenie i prowadzenie własnego bloga internetowego o charakterze dydaktyczno- edukacyjnym
- opublikowanie planu rozwoju zawodowego w Internecie

- Publikacja scenariuszy zajęć i własnych pomocy dydaktycznych na portalach, serwisach,  forach, blogach i stronach www o tematyce edukacyjnej

Prowadzenie strony internetowej przedszkola zawierającej dokumentację działań wychowawczo- edukacyjnych

Kierunek rozwoju:
Umiejętność wykorzystania w swojej pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej
(§ 7. ust 2. pkt 3. )

Zadania:
1. Opracowanie i wykonywanie środków dydaktycznych  w tym projektowanie, wykonanie i używanie prezentacji multimedialnych, oraz prostych programów komputerowych w pracy dydaktyczno- wychowawczej, stworzonych przy użyciu zasobów internetowych i za pomocą różnorodnych programów komputerowych 

2. Opracowanie dokumentów, scenariuszy hospitacji, planów miesięcznych, przy użyciu zasobów internetowych

3. Wykorzystanie w pracy dydaktyczno- wychowawczej komputerowych programów edukacyjnych, edukacyjnych portali i serwisów internetowych dla dzieci

4. Oddziaływanie na środowisko zinformatyzowanych rodziców i nauczycieli poprzez komunikację społeczną za pośrednictwem mediów informacyjnych, a także tworzenie i wykorzystywanie komunikatów medialnych w pracy dydaktyczno-wychowawczej

5. Zaprojektowanie, wykonanie i prowadzenie bloga internetowego zawierającego dokumentację wykorzystywania w codziennej pracy technologii informacyjno- komunikacyjnej, oraz wspomagającego analizę i rozbudowę mego warsztatu pracy, oraz oceniania skuteczności
i dokonywania stosownych korekt w tym działaniu




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Twój komentarz czeka na zmoderowanie